Plavo-zeleni Expo Fiumanka
Ove godine pored uobičajenih programa tu su i dva nova – 1. riječki dani klapa i Plavo-zeleni Expo Fiumanka koji je dobio podršku Predstavništava Europske komisije u Hrvatskoj i Ministarstva vanjskih i europskih poslova. Pod sloganom Razvijamo plavo-zelena jedra održivog razvoja, razvija
se i nova perspektiva Fiumanke, kao mjesta na kojem će se osim
jedriličara, okupljati i svi oni koji svojim poduhvatima i projektima
potiču neki od tematskih stupova Europske strategije za Jadransko-jonsku
regiju (EU Strategy for the Adriatic and Ionian Region ili
kraće EUSAIR) plavi rast, povezivanje regije, kvaliteta okoliša i
održivi turizam čiju koordinaciju Republika Hrvatska preuzima upravo u
lipnju.
Fiumanka tako još jednom pokazuje da svake godine
kvalitetom organizacije i atraktivnošću sadržaja sudjeluje u kreiranju
imidža najveće hrvatske luke i grada duge pomorske tradicije kao
atraktivne destinacije i pritom uživa povjerenje sponzora koji joj se
krizi unatoč svake godine ponovno vraćaju.
Ina je već
tradicionalni zlatni sponzor Fiumanke, a ove godine značajnu podršku
pruža i Erste banka. Velik je broj tvrtki koje također daju podršku
organizaciji regate, a u traženju razloga takvim odlukama, dovoljno je
prošetati riječkom rivom u predvečerje pred Veliku Fiumanku kako bi se
shvatila njezina veličina i važnost. Uistinu treba doći i doživjeti
Rijeku koja diše punim mediteranskim plućima, srca punog mora i jedara.
Početak ljeta u Rijeci više se ne može zamisliti bez Fiumanke, kao ni
ispraćaj zime bez Karnevala.
Rijeka raširenih ruku dočekuje
zaljubljenike u more i jedrenje, a ta velika morska obitelj Fiumanke iz
godine u godinu postaje sve brojnija. Uzor je Fiumanka našla u „starijoj
sestri“ Barcolani koja već gotovo pola stoljeća, u ranu jesen, na
završetku jedriličarske sezone privlači nautičare iz čitavog svijeta u
Trst. Ove godine i ta starija sestra dolazi Fiumanki u goste kako bi
obnovile davno potpisani zavjet o suradnji. Iako različite po brojkama i
stažu, Fiumanka i Barcolana trajno su povezane morem i jedrima.
Povezuju ih i karakteristični uvjeti – bura ili bonaca, u ova dva grada
slična i po mnogo čemu drugom – za njih se s pravom može reći da su
pokret pod jedrima.
Na Fiumanci već tradicionalno sudjeluje i velik
broj novinara, iz Hrvatske i inozemstva. Sljedeće godine i oni će
obilježiti jubilej, desetu godinu uzastopnog održavanja medijske regate i
jedriličarskog iskustva! Taj segment Fiumanke, izrastao iz želje da se
novinarima približi jedrenje kroz osobno iskustvo, postao je primjer
kako jedrenje može biti i snažno sredstvo promocije i regionalnog
približavanja, u što su se uvjerili organizatori medijske regate –
agencija 2. mjesto, Hrvatska radiotelevizija i Grad Rijeka te tvrtka
ACI, partner i sponzor treće europske medijske regate.
Uz
tradicionalni slogan „Imaš brod, imaš jedro- prijavi se!“, od 11. do 13.
lipnja u Rijeci se održava niz potpuno besplatnih jedriličarskih
natjecanja; od humanitarne Rotary, do sportske i navigacijske
Liburnijske i naravno, završnog spektakla -Velike Fiumanke.
Fiumanka
će zasigurno pružiti zadovoljstvo i onima koji će je gledati s Molo
longa, Tower centra ili nekog prozora s kojeg se pruža pogled na
veličanstvenu modru pozornicu, dok su večernji sati rezervirani su za
dobru zabavu i besplatne koncerte Nene Belana i Gustafa na Gatu Karoline
Riječke u kojima podjednako uživaju jedriličari, Riječani i njihovi
gosti.
Podijeli na društvenim mrežama