Kao spoj zvučne kompozicije i 3D video zapisa vjetrova na planinskim obroncima u okolici Rijeke, instalacija je nastavak Vičićevog dugogodišnjeg rada na prikupljanju i bilježenju zvukova iz prirode.
Okoliš koji stvara glazbu
Prvi dio instalacije čini zvučna kompozicija autorovih terenskih snimki strukturnog zvuka, onog koji se, umjesto zrakom, širi kroz različita kruta tijela. Snimajući razne metalne objekte pod opterećenjima, poput visokonaponskih dalekovoda, tankova za gorivo, vjetroelektrana i žičara, autor prati te strukture tijekom snažnih udara bure i drugih vjetrova, kao i pod utjecajem drugih prirodnih elemenata poput kiše, snijega i leda. Nadopunjujući zvučnu sliku karakterističnim šumovima i bukom tih struktura, Vičić bilježi i zvukove jakih elektromagnetskih polja te širenja i stezanja materijala uslijed temperaturnih promjena, primjerice u suton kad se metal počinje naglo hladiti. Riječima samog autora, te rezonancije su zapravo glazba: „objekti koje je stvorio i u okoliš postavio čovjek tako postaju glazbeni instrumenti, olujna bura postaje glazbenik i dirigent, a kompozitor je priroda.“
Raspoređene u tridesetominutnu zvučnu kompoziciju, snimke su prikupljene na terenu tehnikama snimanja strukturnog zvuka uz pomoć kontaktnih mikrofona, stetoskopa i druge profesionalne tonske opreme. Budući da najčešće nastaje u ekstremnim vremenskim uvjetima, takav je zvuk zapravo nemoguće doživjeti bez pomoći spomenutih tehničkih pomagala.
Trodimenzionalni video
Drugi dio instalacije čini trodimenzionalni video odabranih lokacija na kojima je vjetar najjači. Posredstvom VR (Virtual Reality) kacige, posjetitelji u galerijskom prostoru mogu doživjeti vjetar u njegovom ekstremnom izdanju, barem u audio-vizualnom smislu. Autor pritom koristi 3D video tehniku u prvom redu kao nadogradnju zvučnog zapisa i kulisu za bolji opis „zvučne slike“, koja posjetitelju pomaže u vizualizaciji zvuka vjetra zabilježenog na jednom planinskom grebenu.
Odabrane medije zvuka i 3D videa Vičić smatra savršeno komplementarnima, budući da su oba na svoj način trodimenzionalnog karaktera, što posjetitelju omogućuje da se lakše „uživi“ u sadržaj i dobije dojam da se zaista nalazi na vrhu planine ili metalnog telekomunikacijskog tornja tijekom naleta olujnih vjetrova. Simbiozu zvuka i trodimenzionalnog videa na izložbi nadopunjuje i klasični, dvodimenzionalni fotografski i video materijal, koji je nastao za vrijeme snimanja na terenu i koji prikazuje kako je tekao proces prikupljanja građe.
O autoru
Ivo Vičić bavi se profesionalnim snimanjem zvuka, glazbenom produkcijom i izradom zvučnih instalacija. Autor je niza izložbi, nebrojenih zvučnih kulisa i audio postava u galerijama, muzejima, obrazovnim centrima i raznim festivalima, a radi i kao tonski snimatelj za potrebe televizijskih i radijskih programa. U dugogodišnjem glazbenom i radijskom radu, Vičić prilikom montaže i izrade zvučnih kompozicija prati narativni princip, smatrajući kako je kroz album, kompoziciju i glazbu važno ispričati priču. Prikuplja i oblikuje FX biblioteke za profesionalne aplikacije, a posredstvom renomiranih distributera njegove snimke nalaze put do međunarodnih televizijskih i filmskih produkcija. British Library je u svoju arhivu uvrstio njegove „Nature album“ LP albume i zvučne kompozicije prirodnih pejzaža.
Uz pridržavanje važećih epidemioloških mjera i preporuka, izložbu je nakon otvorenja moguće besplatno posjetiti do 15. prosinca, svakim danom osim nedjelje od 16 do 20 sati.
Podijeli na društvenim mrežama