"Pod motom Opet pobjeđujemo sebe! doista udarnički ulazimo u novu sezonu – koncertom Juranić & Jurinić svečano je otvaramo, a odmah potom nastavljamo sa Shakespeareom”, kazao je intendant Marin Blažević na konferenciji za novinare održanoj u mezzaninu HNK Ivana pl. Zajca.

Tri
Shakespearea odnosno tri predstave inspirirane njegovim djelima  – premijera ansambla Talijanske drame,
premijera Baleta i gostovanje iz Izraela – svima je Shakespeare svojevrsni
zajednički nazivnik jer njegova se djela, „Hamlet“, „Macbeth“ i „Kralj Lear“,
provlače kroz različite žanrove i izraze, a nijedno na klasičan dramski način.

Kazališna sezona HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci otvorit će se
29. rujna koncertom “Juranić i Jurinić” na kojem će nastupiti pijanist
Aljoša Jurinić uz orkestar Opere tog kazališta i pod ravnanjem Zorana Juranića. 

Na programu su skladba Ivana Zajca “Rapsodia
Fiumana”, 2. koncert za klavir i orkestar Sergeja Prokofjeva i 7. simfonija
Ludwiga van Beethovena. Aljoša Jurinić je najveći uspjeh u karijeri ostvario
2012. godine, pobijedivši na uglednome pijanističkom natjecanju “Robert
Schumann”, a 2015. godine postao je prvi hrvatski pijanist koji je
nastupio u finalu uglednoga Međunarodnoga pijanističkog natjecanja
“Fryderyk Chopin” u Varšavi. Dobitnik je svih vodećih nagrada za
mlade glazbenike u Hrvatskoj. Školovao se na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, na
Universität für Musik und darstellende Kunst u Beču, Scuola di Fiesola u Italiji,
a sad je na Hochschule für Musik “Franz Liszt” u Weimaru.

Zoran Juranić je stalni dirigent u zagrebačkome HNK, stalni
gost-dirigent Opere Srpskoga narodnog pozorišta u Novom Sadu i redoviti
profesor na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.

Na konferenciji za novinstvo najavljena je i premijera
Brešanove “Predstave Hamleta u selu Mrduša Donja” u izvedbi
Talijanske drame HNK. Režira je talijanski redatelj Luca Cortina, a tekst je na
istromletačkom dijalektu talijanskog jezika, karakterističnim za Istru i Kvarner.

Kako je rekao Cortina, prema predstavi su željeli
uspostaviti suvremeni kritički odnos. “Željeli smo ne samo prenijeti
radnju u današnje vrijeme, nego razumjeti što se događalo u vrijeme u koje je
Brešan postavio predstavu, i to na planu međuljudskih odnosa, s težištem na
socijalnim i kulturološkim pitanjima, a manje na političkim”, istaknuo je.
Predstava je i iz svoje izvorne lokacije, Dalmatinske zagore, premještena na
neprecizirano područje Istre ili Kvarnera, rekla je ravnateljica Talijanske
drame Rosanna Bubola.

Autorica prilagodbe je Željka Udovičić Pleština. Glumit će
Mirko Soldano, Lucio Slama, Ivna Bruck, Elvia Nacinovich, Bruno Nacinovich i
drugi glumci Talijanske drame te Denis Brižić iz riječke Hrvatske drame.
Premijera je na programu 30. rujna.

Sljedeća premijera najavljena na konferenciji za novinstvo
je balet “Macbeth” po istoimenoj Shakespeareovoj tragediji 7.
listopada. Koreografkinja je nova ravnateljica riječkoga Baleta Maša Kolar.
Autori glazbe su Tena Novak i Višeslav Laboš, a nastupit će Ali Viktor
Tabbouch, Ksenija Duran Krutova, Nika Lilek, Laura Orlić, Marta Voinea Čavrak,
Marta Kanazir i drugi plesači. Maša Kolar istaknula je kako to nije samo plesna
predstava, nego intermedijska, zbog podjednake važnosti svjetla, glazbe i drugih
elemenata. 

Najavljeno je i gostovanje izraelskog kazališta Malenki u
riječkome HNK u ponedjeljak, 2. listopada, s predstavom “Priča nezakonitog sina” u
režiji i prilagodbi izraelskog redatelja Michaela Teplitskyja.