U prvom dijelu koncerta
na programu su popijevke „Udaljenoj ljubi“, „Požuda domovine“ i „Kamena djeva“
Ferda Wiesnera Livadića, „Tuga djevojke“, „Tuga“, „Dvije ptice“ i „An die Frühlingswinde“ (Na vjetrovima
proljeća) Vatroslava Lisinskog te „Stille Sicherheit“ (Mirna sigurnost), „ Du
bist wie eine Blume“ (Ti si kao cvijet), „Am fernen Horizonte“ (Na dalekim
horizontima) i „Traumbild“ (Sanjive slike) Franje Krežme.
Nakon stanke, u drugom
dijelu koncerta publika će imati prilike uživati u opernim arijama Aide iz istoimene
Verdijeve opere: Ritorna vincitor,
ariji iz 1. čina opere te Qui Radamès
verrà … O, patria mia, recitativu i ariji iz 3. čina opere, potom ariji Poveri fiori, odnosno ariji Adriane iz
4. čina opere „Adriana Lecouvreur“ Francesca Cilèe te u Tatjaninom
prizoru s pismom iz 2. čina opere „Evgenij Onjegin“ Petra Iljiča Čajkovskog.
Ovom prigodom valja naglasiti da među posljednje međunarodne
uspjehe sjajne, mlade riječke sopranistice Anamarije Knego ulazi i nedavno
sudjelovanje na 15. izdanju Natjecanja Montserrat Caballé u
Zaragozi u Španjolskoj gdje je od ukupno
304 sudionika iz 57 zemalja ušla u finale, a njen su nastup tamošnji mediji
opisali riječima.:
„Vlasnica glatkog glasa, raskošnog raspona i punog lirike te iznimne tehničke
kontrole, pokazala je prije svega eleganciju u izričaju i uvjerljivu
personifikaciju lika“. Usto, iznimno velik uspjeh doživjela je interpretacijom uloge Tatjane u
„Evgeniju Onjeginu“ u poljskom Krakowu uz baritonsku zvijezdu Mariusza Kwieciena. Svojim nastupom oduševila je tamošnju
publiku i kritiku:
„Apsolutni dragulj ove večeri bila je nama nepoznata pjevačica
u ulozi Tatjane… Dame i gospodo, to je nešto posebno! Mlada umjetnica, s
lijepim glasom, jaka, stabilna i tehnički nevjerojatno mirna, u ulozi Tatjane
koja je iznimno zahtjevna uloga, kako glazbeno i tehnički, tako i emocionalno i
glumački. Arija Tatjane, kada u svojoj spavaćoj sobi iskazuje osjećaje
Onjeginu, bila je demonstracija vokalnog umijeća najvišeg reda! Ona vlada
glasom u svim registrima nijansirajući dinamički raspoloženja od dramatičnog
forte, do potresne tuge. U svim tim područjima, Knego je blistala!“. Istu je
uloga potom pjevala i na riječkoj opernoj sceni.
Ove sezone, Anamariju
Knego slušat ćemo, osim u recitalu „Sanjive slike“ u Mramornoj dvorani, ponovno
kao Tatjanu u operi Petera Ilija Čajkovskog „Evgenij Onjegin“, i kao Kleopatru
u operi Georga Friedricha Händela „Julije Cezar u Egiptu“, a već smo je imali
prilike gledati na Svečanom koncertu povodom 130. obljetnice kazališne zgradepočetkom
listopada.
Riječki pijanist Filip
Fak diplomirao je klavir na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Đorđa
Stanettija, a usavršavao se na Scholi Cantorum u Parizu te stekao Diplome de
Concert. Kao solist nastupao je diljem Hrvatske, u desetak europskih zemalja i
SAD-u. Nastupao je s najuglednijim hrvatskim orkestrima i komornim ansamblima,
i surađivao s renomiranim dirigentima kao što su Alun Francis, Klaus Arp, Pavle
Dešpalj, Mladen Tarbuk, Berislav Šipuš i dr. Osobito značajan je bio nastup na
međunarodnom EPTA-inom natjecanju Svetislav Stančić, na kojem je, kao najmlađi
natjecatelj, uz Zagrebačku filharmoniju izveo jedno od najzahtjevnijih
klavirskih djela – 2. Brahmsov klavirski koncert. Osim nastupa uz orkestre,
održao je niz zapaženih recitala i komornih nastupa.
Filip Fak se bavi i skladanjem te je dosad uglavnom skladao djela za klavir,
izvođena u Hrvatskoj i inozemstvu, a neka i nagrađivana. Od nagrada ističu se:
Nagrada Darko Lukić, Nagrada Grada Samobora, prva i posebna nagrada na
natjecanju Ivan Zajc Grand Prix Lions cluba, posebna nagrada EPTA-e, te više
prvih nagrada na državnim natjecanjima. Od 2009. godine radi na Muzičkoj
akademiji.
Podijeli na društvenim mrežama