Sastanak s ministricom Mrak-Taritaš na temu rješavanja zahtjeva za legalizaciju

S
obzirom na to da je tijekom provedbe Zakona o postupanju s nezakonito
izgrađenim zgradama zaprimljeno 774.000 zahtjeva za legalizaciju na
području cijele RH, ministrica Anka Mrak Taritaš održava sastanke sa
županima, gradonačelnicima i pročelnicima upravnih odjela nadležnim za
provedbu legalizacije i obradu zahtjeva kako bi se navedene dužnosnike i
djelatnike upoznalo s planovima Ministarstva i dala uputa o konkretnom
redoslijedu obrade zahtjeva.

Prema podacima koje je iznio
gradonačelnik Obersnel u Gradu Rijeci zaprimljeno je 8.500 zahtjeva za
legalizaciju koje su djelatnici nadležnog odjela razvrstali u različite
kategorije. Procjenjuje se da je dio zahtjeva podnesen iz preventivnih
razloga budući da građani nisu bili sigurni trebaju li legalizirati
objekte za koje su podnijeli zahtjev ili ne.

Gradonačelnik je
naglasio da Rijeka u usporedbi s drugim gradovima ima daleko najmanji
broj podnesaka. Ipak, riječ je o poslovima koji će, ako se budu
poštivali zadani rokovi zahtijevati dodatni angažman djelatnika koje će
za taj posao trebati adekvatno i nagraditi. Ujedno, rješavanje predmeta
vezanih uz legalizaciju niti na koji način ne smije narušiti redovni
posao izdavanja građevnih dozvola i drugih zadaća koje nadležni odjel
obavlja, kazao je gradonačelnik Obersnel.

Gradonačelnik je također
kazao kako je stav Grada da, uvažavajući one koji su svoje objekte
izgradili sukladno zakonu i po propisima, što se tiče plaćanja
legalizacije neće biti nikakvih popusta niti iznimaka, osim što će
građani moći trošak legalizacije i komunalne naknade platiti u više
rata.

U
Županiji je situacija nešto teža jer je podnesaka oko 50.000 pa je župan
pozvao sve nezaposlene inženjere građevinarstva, bilo da je riječ o
završenim studentima, pripravnicima ili umirovljenicima da se jave kako
bi kroz dvije godine, koliko je ministarstvo odredilo, taj posao bio
obavljen.

Kako je pojasnio gradonačelnik Obersnel u Gradu
Rijeci u Odjelu gradske uprave za provedbu dokumenata prostornog
uređenja i građenje  radi 17 djelatnika od kojih je 13 zaduženo za
poslove legalizacije. U Županiji je u Upravnom odjelu za graditeljstvo i
zaštitu okoliša zaposleno 53 djelatnika, a za poslove legalizacije je
nedavno zaposleno 7 novih djelatnika, no to neće biti dostatno da se u
roku od dvije godine riješe svi predmeti, rekao je župan Komadina.
 
Trošak
angažmana djelatnika na poslovima legalizacije podmirivat će se iz
sredstava koja će se uprihoditi legalizacijom, pri čemu se 50% sredstava
daje državi, 30% gradovima a 20% županiji.

Ministrica Mrak Taritaš
je kazala kako je s ministrom financija dogovorila da se kroz mjesec
dana svim jedinicama lokalne uprave i samouprave dostave upute o načinu
podmire troškova, a za jesen se sprema i izmjena zakona u smislu da se
županijama i gradovima odobri da sami određuju na koji način će
koristiti sredstva za svoje Urede koji obavljaju poslove legalizacije. U
proračunu će pak biti izdvojena posebna stavka na kojoj će biti
vidljivo koliko sredstava će se uprihoditi iz postupka legalizacije i
gdje će ona biti utrošena.

Ministrica je naglasila kako je ovaj
projekt legalizacije započeo 21.6.2011. godine snimanjem Hrvatske iz
zraka čime je dana mogućnost građanima da legaliziraju bespravno
sagrađene objekte prije tog datuma. Nakon tog prvotnog snimanja, nove
snimke se rade svakih 6 mjeseci kako bi se odmah moglo reagirati u
slučaju da za to ima potrebe, odnosno da se počnu pojavljivati novi
bespravno sagrađeni objekti. Ministrica je jasno kazala kako se
bespravna gradnja više neće tolerirati te kako će se zakon provoditi,
bez iznimke.