„Šeherezada“
i „Carmen“ dva su proslavljena djela baletne literature koja su oživljena kroz
posve nova viđenja, a scenski i
izvedbeno povezana su scenografijom Dalibora Laginje i kostimografijom
Aleksandra Nošpala.
Leo
Mujić Šeherezadu smješta u Dubai, današnju prijestolnicu financijske moći
arapskog svijeta kojem nedostaje umjetnička nadogradnja društva. Iako je
bazirana na odnosima među likovima kod kojih dominira po jedna osobina kao što
su ironija, strast, ljubav, agresivnost ili mudrost, u
prvom planu su glazba i pokret.
Ulogu
Šeherezade pleše Marta Kanazir, kralja Šahrijara pleše ravnatelj riječkog
Baleta Balazs Baranyai, a ulogu kraljeva brata Šahzemana pleše Svebor Zgurić.
Ulogu vezira Džafera pleše Balint Raucher, Sindbada Marta Voinea, a Aladina Ali
Tabbouch. Mladu princezu pleše Laura Orlić, a partner joj je Owen Lane. Ulogu
sultana Indije tumači Daniele Romeo, princa Huseina tumači Tamara Szilagyi, a
princa Alija Sabina Voinea. U ulozi
princa Ahmeda je Anca Zgurić dok princezu Nouronnihar pleše Joseph Cane.
Savković
svojom „Carmen“ ulazi u prostor koreodrame u kojoj su ljubav, strast,
ljubomorna i smrt prisutni od prve scene.
Naslovnu
ulogu pleše Tamara Szilagyi, uz koju nastupaju Owen Lane u ulozi Don Joséa i
Daniele Romeo kao Escamillo. U ulozi Madame je Cristina Lukanec, a Makroa pleše
Andrei Köteles. Uz članove riječkog baleta u ansambl scenama, u predstavi
sudjeluju i hula hop performer Marko Kalc i plesač Roman Vrančić.
Svjetlana
Hribar je u „Novom listu“ naglasila da je ovo „ najbolje izdanje riječkog
baleta u neoklasičnom stilu koje smo vidjeli posljednje dvije sezone. To se
posebno odnosi na Martu Kanazir, koja u ovoj izvedbi plijeni izrazom, blagošću
ali i odlučnošću. A Tatjana Petrović Čemeljić
(Radio Rijeka) naglasila je da svaka od ove dvije predstave „ima vlastitu estetiku, ritam, pokret, priču i poetiku,
pokušavajući kulturološke ikone dviju slavnih zavodnica postaviti u suvremeni
kontekst i nudeći nam njihov suživot, makar samo za jednu noć.“
Podijeli na društvenim mrežama