„Šeherezada“ i „Carmen“
dva su proslavljena djela baletne literature koja će biti oživljena kroz posve
nova viđenja, istaknuo je ravnatelj riječkog baleta Ronald Savković. Također je
napomeno kako su ova dva različita djela, kako scenski tako i izvedbeno,
nastojali povezati scenografijom Dalibora Laginje i kostimografijom Aleksandra
Nošpala. Iako različite estetike, ona uspjevaju koegzistirati zajedno unutar
jedne baletne večeri.

Leo Mujić napomenuo je
kako je „Šeherezada“ nastala u suradnji sa svjetski poznatom balerinom i
pedagoginjom, njegovom asistenticom na projektu Iljom Louwen. Radeći na
predstavi, pokušao je odgovoriti na pitanje zašto danas postavljati
„Šeherezadu“ te ju je stoga smjestio u Dubai, današnju prijestolicu financijske
moći arapskog svijeta, postavljajući pitanje o opstanku ovoga grada ako se
naftni izvori jednom iscrpe. Iako je predstava bazirana na odnosima između
likova kod kojih dominira jedna osobina kao što su ironija, strast, ljubav,
agresivnost ili mudrost, u predstavi su ipak, kako je naglasio Leo Mujić, u
prvom planu glazba i pokret. „Šeherezada“ će biti popraćena i video projekcijom
autorica Aleksandre Ane Buković, Liberte Mišan i Nine Zimmerman.

S druge pak strane, Ronald
Savković svojom je „Carmen“, prvi put u svojoj karijeri, ušao u prostor
koreodrame, u kojoj su ljubav, ljubomora i smrt prisutni od prve scene, a
okarakterizirao ju je kao provokativnu, brzu i gotovo filmsku. Istaknuo je i
svoju snažnu fascinaciju ovim Bizetovim djelom, a kao presudnu za svoj život i
karijeru naveo „Carmen“ Tomaža Pandura koja je u Rijeci izvedena 1992. godine.

Naslovne uloge pripale su članicama riječkog ansambla, tako će Šeherezadu
utjeloviti Marta Kanazir, a Carmen Tamara Szilagyi.
Uz Martu Kanazir, u „Šeherezadi“  će
solistički nastupiti  Balasz Baranyai,
Svebor Zgurić, Paula Rus, Balint Raucher i drugi, dok će uz Tamaru Szilagyi u
„Carmen“ plesati Cristina Lukanec, Irina Köteles, Andrei Köteles, Owen Lane, Joseph
Cane i ostali.

Marin Blažević, zamjenik
intendanta i ravnatelj Opere HNK Ivana pl. Zajca napomeno je kako  je uprava svjesno odlučila ove sezone
uprizoriti dvije različite Bizetove „Carmen“, kao komornu operu s naglaskom na
scenskom pokretu i kao baletnu predstavu.