Foto: Tea Cimaš / Cropix

Nesreća se dogodila 7. travnja kada je teretni vlak koji se kretao iz
smjera Zagreba u smjeru Rijeke na ulasku u tunel Kupjak naletio na
odron, pa su lokomotiva i drugi vagon kompozicije vlaka iskočili iz
tračnica. Pritom je poginuo strojovođa Damir Domitrović, a njegov
pomoćnik Mario Ostojić teško je ozlijeđen.

Predsjednik sindikata Nenad Mrgan zatražio je utvrđivanje zašto
nije napravljen novi potporni zid na tom dijelu pruge, jer su tijekom
remonta tunela uz potporni zid bili teški strojevi koji su mogli
narušiti njegovu stabilnost.

Mrgan tvrdi da istragu u HŽ-u provodi nestručno povjerenstvo, a
osim policije trebalo bi je provesti neovisno tijelo pri Agenciji za
željeznički promet. Sindikat će upozorenjima i akcijama, kao što je
usporavanje vlakova, nastojati ubrzati taj proces, rekao je.

Foto: Tea Cimaš / CropixSindikalni povjerenik iz Rijeke Miroslav Krulčić izjavio je kako
je “jedan radnik čuo razgovor u kojem je rečeno da za jedan potporni
zid ima sredstava za sanaciju, a za drugi, desni, nema”.

Zamjenik predsjednika sindikata Dalibor Petrović rekao je da
sindikat ne želi sadašnju Upravu optužiti za odgovornost, ali će biti
odgovorna “ako u roku nekoliko dana ne imenuje pravne subjekte koji su
radili na remontu tunela”. Sindikat želi znati jesu li svi projekti na
remontu tunela ispoštovani.

Govoreći o stanju u HŽ-u, sindikalci su istaknuli da nisu protiv
domaćih vlakova, niti zagovaraju strane proizvođače, ali se boje
posljedica u slučaju uvođenja u promet domaćeg vlaka koji nije prošao
sva testiranja.

Umjesto da se sustavno rješavaju problemi i kupuju nove
lokomotive, svake se godine potroši 300 do 400 milijuna kuna, a ne
napravi ništa ili se napravi loše, ustvrdili su dodavši kako se
infrastrukturom u HŽ-u upravlja na razini studija, umjesto konkretnog
rada.

Kao primjer nedjelotvornosti naveli su primjer mosta od 15
metara koji su radnici bojali tri mjeseca, a vlakovi su u tom razdoblju
morali usporavati brzinu i time stvarati gubitke.

Sindikat strojovođa zaustavio je jutros u 10 sati na minutu
vlakove na hrvatskim prugama u spomen na tragično preminulog strojovođu
Damira Domitrovića.