undefined

Podsjetimo, „Proces“ je
nastao u zajedničkoj kreaciji koreografa i ravnatelja riječkog Baleta Staše
Zurovca te skladatelja i dirigenta Berislava Šipuša, a praizveden je na
svečanosti zatvaranja zagrebačkog Muzičkog biennala 26. travnja 2009. dok je
riječka premijera bila 13. svibnja 2009. godine. Pomalo neobičan naslov i izbor
predloška za predstavu „Proces“ zamišljen je kao refleksija čitanja slavnog
Kafkina romana, a ujedno označava i „proces“ samog stvaranja složenoga
glazbeno-scenskog djela. Autori su „Proces“ osmislili kao kolaž od dvanaest
scena koje idu neobično brzo jedna u drugu uz elemente raznih glazbenih stilova
i skladateljskih jezika, opet s ciljem zajedništva cjeline. 

Svečana dodjela Nagrada
„Vladimir Nazor“ održat će se u subotu, 19. lipnja 2010. u 12 sati u
Velikoj
čitaonici Hrvatskog državnog arhiva u Zagrebu. 

 „… u kombinaciji sa
strastvenim i posvećenim baletnim ansamblom riječkog Ivana pl. Zajca, glazba i
pokret stvaraju autonomnu, snažnu scensku interakciju, čija je umjetnička
domišljenost neupitna. Publika se snažno identificirala s pitanjima koja
postavljaju Šipuš i Zurovac, isprativši autore i izvođače „Procesa“ dugačkim
aplauzom“, napisala je kritičarka „Novog lista“ Nataša Govedić dok je u kritici
„Večernjeg lista“ Maja Stanetti istaknula:“Ako je itko i posumnjao u to da se
taj „notorni“ Kafkin „Proces“ – o kojem navodno svi sve znamo još iz dana
školske lektire ili pak iz mračna Wellesova filma-može uopće pretvoriti u
plesnu predstavu, komprimirana i intenzivna produkcija, koja se u samo dvanaest
slika oslanja na ključne momente, rečenice, ulomke romana, razuvjerit će ga i
donijeti novi pogled. Respektabilna predstava zaslužila je ispraćaj ovacijama u
zagrebačkom HNK u kojem se tražila karta više.“

Predstava je izazvala veliku
pozornost javnosti uz pohvale kritike i najviše ocjene struke.

Plesač i koreograf Staša
Zurovac diplomirao je na Školi za klasični balet u Zagrebu u klasi prof.
Tatjane Lucić-Šarić, a usavršavao se u Sankt Peterburgu, gdje je diplomirao kod
V.K. Onoška. Članom Baleta HNK u Zagrebu postaje 1989. godine, a koreografira
od 1996. godine, a od sezone 2003./2004. ravnatelj je Baleta HNK Ivana pl.
Zajca u Rijeci.

 Dobitnik je dviju nagrada
Oskar Harmoš za najbolje muške uloge u četiri baleta u sezoni 1995./1996. te za
ulogu Mandarina u Bartókovu „Čudesnom mandarinu“ u sezoni 2000./2001.

Također je osvojio dvije
nagrade hrvatskog glumišta: 2000. godine za najbolje ostvarenje mladog
umjetnika u „Molim te, probudi me!“ i 2006. godine za koreografiju u predstavi
„Cirkus primitif balet“ u izvedbi ansambla Baleta HNK Ivana pl. Zajca. Nagrađen
je i na 5. festivalu koreografskih minijatura u Beogradu, 17. međunarodnom
natjecanju za koreografiju u Hanoveru te na Svetovnim glazbenim dnevima, a
dobio je i dvije nagrade „Peristil“ Splitskog ljeta te Nagradu grada Beograda
za balet „Tko to tamo peva“. U riječkom HNK dosada su postavljene njegove
koreografije /autorski projekti: „Marquezomanija“, „Volite li Brahmsa?“,
„Cirkus primitif balet“, „Pjesma nad pjesmama“ te balet „Romeo i Julija“
S.Prokofjeva. U SNG Maribor 2008. godine praizveden je „Vojček“, njegov
autorski projekt prema drami „Woyzeck“ Georga Büchnera.