Na početku tribine prisutne
je pozdravio načelnik Odjela za sigurnost cestovnog prometa Boris Skeledžić
koji je istaknuo kako su vozači mopeda i motocikla, uz pješake najugroženija
skupina sudionika u prometu. Iako je na razini države u prošloj godini 25%
manje prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači mopeda i motocikla, na
području Policijske uprave primorsko-goranske smrtno je stradalo čak 13 vozača
mopeda i motocikla. Stoga je upravo cilj ove tribine da potakne suradnju i
partnerski odnos s udrugama motociklista kako bi u svojim sredinama promovirali
pravilno i poželjno ponašanje u prometu.
Prisutne je uz poziv na
suradnju pozdravio i voditelj Odsjeka za prevenciju Darko Stanković, dok je
policijski službenik Odjela za sigurnost cestovnog prometa Jure Jurković prikazao
dva kratka filma koja vrlo dobro ilustriraju najčešće prekršaje koje čine
vozači mopeda i motocikla, ali i prekršaje koje čine drugi vozači prema njima.
U svom izlaganju istaknuo je kako su vozači s područja naše Policijske uprave
među onima koji najviše koriste kacigu. Nadalje, iznio je najčešće greške
vozača mopeda i motociklista, te vozača drugih vozila prema njima, a koje
su zabilježene u prometnim nesrećama. Na kraju izlaganja, u preporukama za
sigurniju vožnju naglasio je kako uvijek treba imati na umu da će vozači drugih
vozila učiniti nešto nepredviđeno, ali s povećanim oprezom moguće je
prevenirati neželjene posljedice.
Na tribini je sudjelovao i
višestruki državni prvak u motociklizmu Loris Valjan, koji se natječe od 1998.
godine, a ujedno vodi i akciju „Motociklom u život“ gdje uči vozače kako
vladati brzinom. Naglasio je važnost ispravnog korištenja, odnosno vezivanja
kacige i tehničke ispravnosti motocikla. Naveo je kako je najveći razlog
stradavanja brzina i nerazmišljanje.
Prof. dr. sc. Darko Ledić održao
je predavanje o ozljedama koje nastaju s mopedima i motociklima od kojih su
najčešće ozljede glave, kralješnice i leđne moždine. Naveo je kako je oporavak
od ovih ozljeda vrlo dugotrajan, ali u velikom broju ove ozljede nažalost
uzrokuju teške oblike invalidnosti.
Sudionici tribine vrlo
aktivno su se uključili u rad iznoseći niz primjedbi, prijedloga i sugestija.
Tako je Darko Buban iz MK „Griffons“ s Krka spomenuo kako se strani
vozači tijekom sezone ne pridržavanju propisa (brzina, kaciga i sl.), dok je Dalibor
Prikaski iz MK „Veterani domovinskog rata“ istaknuo problem cesta, Nenad
Stojmenović iz MK „Mali Lošinj“ postavio je pitanje načina provjere
tehničke ispravnosti motocikla. Dario Ileš iz istog Kluba naglasio je kako su
najčešći prekršitelji upravo mladi vozača koji nisu članovi niti jednog kluba,
a iznio je i problem stoke koja slobodno luta po prometnicama na otocima.
Đorđo Blečić iz MK
„Fluminense riders“ podržavajući inicijativu naveo je kako su članovi
klubova oni koji se u većini slučajeva pridržavaju prometnih pravila i propisa,
a ukoliko se spasi i jedan život onda je ova akcija uspjela.
Na kraju tribine Prevencija
stradavanja na mopedima i motociklima u prometu svi sudionici su podržali
današnju inicijativu sa željom da ovo bude tek prvi korak buduće dugotrajne i
uspješne suradnje.
Podijeli na društvenim mrežama