Foto: Željko Šop / Cropix

Tanker “Istra” dugačak 195,3 metra, širine 32,2 metra, visine 17,8 metara,
posljednji je od četiriju brodova iz serije – dva za Uljanik plovidbu, a dva za
Tankersku plovidbu iz Zadra, koji se gradi u sklopu programa izgradnje brodova
za hrvatske naručitelje u domaćim brodogradilištima.

Kuma broda bila je Manuela Ivić, učenica stipendistica Uljanik plovidbe.

Nakon porinuća položena je kobilica za gradnju tankera za prijevoz asfalta,
drugog iz serije od četiri tankera, koji će u “3. maju” biti izgrađeni za
švedsku tvrtku “Wisby Tankers”.

Predsjednik Uprave Uljanik plovidbe Dragutin Pavletić rekao je da je
strateško opredjeljenje tog brodara do 2015. izgradnja brodova u domaćim
brodogradilištima te da se njegova tvrtka može smatrati najboljim promotorom
hrvatske brodogradnje. Istaknuo je da se u “3. maju” grade brodovi koji su
najsofisticiraniji hrvatski proizvod, građeni uz pomoć velikog znanja i
vještina.

Pavletić je podsjetio da je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture
uključilo gradnju broda “Istra” u sustav poticaja po pravilima Europske unije te
da će Uljanik plovidba znati poštivati uvjete gradnje, pogotovu u vezi sa
zapošljavanjem hrvatskih pomoraca. Dodao je da Uljanik plovidba sve svoje
novogradnje gradi u hrvatskim brodogradilištima, da su u brodogradilištu
“Uljanik” naručili još četiri broda, od kojih su jednog već preuzeli, te da je
taj pulski brodar u velikom investicijskom ciklusu, “teškom” više od 150
milijuna dolara .

Predsjednik Uprave brodogradilišta “3. maj” Edi Kučan istaknuo je da su
brodovi za švedskog naručitelja ugovoreni u vrijeme kad, zbog krize, u Europi
nije bio ugovoren ni jedan novi brod te da su u tijeku pregovori za gradnju još
četiri broda za tog naručitelja.