Instalacije Vedrane
Valenčić bave se rasponom motiva koji započinje iz unutrašnjosti osobe, kroz
rad “Red Elephant in the Room” koji poziva na meditaciju i rješavanje
unutarnjih problema, zatim izlazi u neposredni životni okoliš kroz rad
“Masterchef Poetry” koji se sastoji od fotografija hrane,
kombiniranih sa stihovima na kuhinjskim krpama, da bi smo konačno došli i do
globalnih pitanja, u radu “Nuke the Christmas” koji se sastoji od
lampica složenih u oblak atomske eksplozije. Vedrana Valenčić intenzivno
promišlja problematiku zapadne civilizacije, globalizacije i potrošačkog
društva, što se vidi i iz činjenice da je radovima dala imena na engleskom
jeziku.
Slike Luise
Ritoše nadovezuju se na priču o promjeni, odnosno osvještavanju i pročišćenju,
progovarajući o okrutnosti svijeta u kojem živimo i želji da se taj svijet
promijeni. Tako nam Ritoša donosi sliku “Planina užasa”, a također i
rad “Pakao” koji je citat poznatog djela Hieronymusa Boscha. Ostale
izložene slike inspirirane su nuklearnim eksplozijama, postapokaliptičnim
krajolicima i destrukcijom prirode. Ipak, autorica kataklizmu vidi kao priliku
za promjenu na bolje, a napominje i kako se u radu dosta koristila
razmišljanjima Jacksona Pollocka o akcijskom slikarstvu i prenošenju
neprerađene, nesvjesne energetske supstance na platno.
Izjave
autorica i kadrove s otvorenja, pogledajte u prilogu:
Podijeli na društvenim mrežama