Kraj rujna i početak listopada vrijeme je
zadnjih ispitnih rokova i upisivanja u novu akademsku godinu, no mnogi će se
složiti s činjenicom da je to razdoblje traumatičnih iskustava generacije
studenata prožeto nervozom i krajnjim neobjašnjivim birokratskim zahtjevima
našeg fakulteta uzrokovanih sporom i loše organiziranom administracijom našeg
fakulteta (čitaj; „referada“). Detektirati ću tek neke.
Jednostavno je teško objasniti radno vrijeme
Studentske službe u razdoblju najvećih gužvi na fakultetu. Vjerovali ili ne,
naša referada otvorena je čak puna dva sata. Što se događa? Gužva pred vratima,
minimum čekanja, sat i pol. I tako cijela dva tjedna upisa. Na taj način je u
startu studentima osigurano više upisnih dana na fakultetu. Zašto tijekom upisa
ne bi mogli produžiti radno vrijeme te na taj način znatno smanjiti već gotovo
ritualne gužve i guranja, ostaje nejasno. Zar i njima nije u cilju biti
produktivan te tijekom radnog dana pokušati riješiti što više posla. Očito
nije. Sljedeća nelogičnost jest podjednako, ako ne i iritantnija nego
prethodna. Radi se o ispunjavanju upisnih obrazaca koji svoj sadržaj nisu
mijenjali, bar od kad sam upisao fakultet. Svake godine ispunjavamo iste stvari
koje valjda treba ponovno ispisivati, očigledno da jednom ispunjena pitanja ne
treba popunjavati tri godine zaredom osim onih bitnih, primjerice promjena
broja mobitela ili mjesta stanovanja. Čemu ponavljanje istih stvari svake
godine? Ispunjavanjem samo jednog obrasca s bitnim informacijama i
pojedinostima o svakome studentu bilo bi sasvim prihvatljivo, kako za nas, tako
i za tete u referadi, manje posla za nas i njih te ubrzavanje procedure upisa.
Dizanje potvrde sa studomata posebna je
priča. Jedan Studomat u cijeloj zgradi na koji čeka par stotina studenata.
Naravno, tolika preopterećenost rezultira njegovim učestalim kvarovima ili
nestankom papira u printeru Studentske službe, a sve to dovodi do još većeg
gubitka vremena i početka nervoze u studenata koji ne žele i ne bi trebali tri
dana dolaziti na upise. Nervoza i gužve trebale su postati prošlost
aktiviranjem Studomata, no to našem fakultetu nije uspjelo. Naprotiv, povećale
su se gužve, često smo svjedoci zastoja rada samog
programa ili neprijavljenih ispita koje smo prijavili, ali Studomat ih
zabilježio, što je vrlo teško objasniti profesorima. Prijepis ocjena koji
moramo predati iako se nalazi na Studomatu, upisi koji bi se trebali vršiti
putem interneta iz vlastitog doma čak i ako se za to vrijeme nalazimo u
inozemstvu. No, to očigledno nije lako primijeniti kod nas. Čemu Studomat ako
ne služi svrsi? Čemu silna tehnologija koja se ne primjenjuje?
Zašto
se svake godine ponavlja ista priča, zašto netko tko vidi u čemu je problem
nešto ne promijeni, jer to stvarno mnogim studentima smeta iz godine u godinu.
Apel za Studentsku službu FFRI-a, omogućite nam brzo rješavanje upisa i stavite
uređaje u funkciju, primijenite tehnologiju koja će i nama i vama olakšati
međusobnu komunikaciju i uštedjeti višak posla. Budući zahvalni studenti.
Podijeli na društvenim mrežama