3. Maj

Po novom modelu, prvo će biti privatiziran Uljanik, u kojem država ima 84,2 posto vlasništva, kroz radničko dioničarstvo (ESOP) i dokapitalizaciju.

Idućeg tjedna radnicima će se ponuditi kupnja dionica pod povoljnim uvjetima, a minimalni prag za provedbu ESOP-a je 39 posto temeljnog kapitala Uljanika.

Nakon toga kreće se u dokapitalizaciju Uljanika u kojoj će sudjelovati brodarske kompanije i fondovi za gospodarsku suradnju koji će osnovati društvo posebne namjene.

Njima će se potom priključiti institucionalni investitori, tj. mirovinski fondovi, a predviđa se da će omjer između institucionalnih ulagača i društva posebne namjene iznositi najviše 36 prema 14 posto.

Tako privatiziranom Uljaniku Vlada će potom prodati 3. maj, pojasnio je Čačić koji tvrdi da je takav model privatizacije u skladu sa sporazumom s EU, pa u Bruxellesu na to neće imati primjedbi.

Time Uljanik postaje točkom oko koje će se okupiti cluster sjevernojadranskih brodogradilišta, budući da je Viktor Lenac već u vlasništvu Uljanika, kaže Čačić.

Premijer Zoran Milanović očekuje da će te složene transakcije sačuvati radna mjesta i unaprijediti kvalitetu proizvodnje u tim brodogradilištima, kao i da će se tamo graditi i brodovi za hrvatsku mornaricu i obalnu stražu.

Što se tiče Brodotrogira, koji je trebao biti privatiziran u paketu s 3. majem, iz Vlade se neslužbeno doznaje da se od toga odustalo jer postojeći model ne predviđa ništa izvan temeljne djelatnosti, tj. brodogradnje.

Kako se u slučaju Brodotrogira radi i o razvijanju turističke djelatnosti, kroz izgradnju marine, o tome se trenutno pregovara s dva potencijalna partnera – jednom stranom tvrtkom i grupom developera.

Privatizacija splitskog škvera pak ulazi u završnu fazu jer je dobivena suglasnost Europske komisije, pa su u tijeku pregovori sa samoborskim DIV-om oko finalizacije postupka privatizacije Brodosplita.