Biopsihosocijalni pristup djeci s teškoćama i osobama s invaliditetom, kroz model Poliklinike za rehabilitaciju slušanja i govora Suvag iz Zagreba, predstavljen je u riječkoj Gradskoj vijećnici. Riječ je o programu cjeloživotnog učenja koji počinje u veljači na Fakultetu zdravstvenih studija.

Prezentacija je predstavljena kroz model Poliklinike za
rehabilitaciju slušanja i govora Suvag iz Zagreba. Prema posljednjim
demografskim pokazateljima, u Hrvatskoj je 511 910 osoba s invaliditetom.
Upravo zbog nedostatka rehabilitatora u cijeloj zemlji, pokrenuta je
edukacijska suradnja.

Najviše se to odnosi na djecu s različitim poteškoćama – a u
Primorsko-goranskoj županiji 5,4 posto ih je s govorno-jezičnim teškoćama –
kako po stručnu pomoć više ne bi morala odlaziti u Zagreb. “Ovaj program
će omogućiti stvaranje kompetencija kod odgajatelja i učitelja, da mogu
odgovarajuće prihvatiti takvu djecu i da ne dolazi do segregacije”, govori
ravnateljica Poliklinike Suvag Adinda Dulčić.

“Najveći problem s kojim se susrećemo je manjak
stručnjaka na terenu; ako ste u Zagrebu, privilegirani ste jer ćete tu sigurno
naći stručnjake koji će vam pomoći u rješavanju vaših problema”, dodaje
voditeljica Službe za medicinsku rehabilitaciju djece predškolske dobi Katarina
Pavičić Dokoza.

„Predavanja će početi u veljači, a mogu se upisati
prvostupnici u raznim područjima i studenti koji imaju položeno minimalno 180
ECTS bodova“, ističe prodekan Fakulteta zdravstvenih studija Sveučilišta u
Rijeci Amir Muzur i dodaje da će predavanja biti u Rijeci, a vježbe u Zagrebu,
pri Suvagu. “Za Rijeku, Sveučilište i medicinu, ali isto tako i za
učitelje i druge profesije koje se žele educirati, to je ogroman korak
naprijed”, zaključuje Muzur.

Kompetencije stečene završetkom ovog programa omogućit će
polaznicima usvajanje svih znanja i vještina potrebnih za obavljanje poslova
pomoćnika u nastavi, pa će odgajatelji, učitelji, nastavnici, medicinske
sestre, radni terapeuti, fizoterapeuti moći razlikovati aktivnosti koje djeca
mogu i/ili trebaju izvesti, s obzirom na vrstu i stupanj teškoće u razvoju.