undefined

No, raznovrstan i bogat program očarao je i one kojima fotografija nije profesionalni interes, privukavši ljubitelje fotografije iz čitave regije, no i šire.

Tako je ove godine, u sklopu radionica, bilo moguće, pod vodstvom Deana Žvorca, naučiti nešto novo o obradi fotografije na računalu i kalibriranju monitora za optimalno prikazivanje istih; testirati i probiti granice fotografske umjetnosti u ˝Granice ne postoje, ili?˝ Brune Kazinoti, okušati se snimanjem praktičnom camerom obscurom ˝Ljubica˝, rukotvorinom samog voditelja radionice, Borislava Božića; pod vodstvom Marka Butrakovića snimiti kratki film s motivom Audi R8 Spydera koristeći najnoviju DSLR tehnologiju; te strast prema fotografiji prenijeti i u podmorje u sklopu radionice podvodne fotorgrafije Danijela Frke. Predavanja su održali već spomenuti Borislav Božić i Dean Žvorc: prvi je dao teorijsku podlogu o cameri obscuri, a drugi je upoznao sudionike s najnovijim saznanjima o sustavima za upravljanje bojom (Color Management Systems).
undefined
LJUDI: Tom Dubravec – “Rugby”

Zanimljive izložbe otvorene za sve zainteresirane privukle su poglede mnogih: osobito je aktraktivna bila kolekcija erotskih fotografija pod imenom ˝Tijela, predmeti i njihova slika˝ te pregršt portretnih fotografija u sklopu izložbe ˝Portret u fotografiji XIX. i XX. stoljeća˝, a pozornost prolaznika po rovinjskoj šetnici uz more je plijenila velika izložba na otvorenom. Također je otvorena izložba djela dobitnika nagrade za životno djelo, Renca Kosinožića, te izložba najboljih hrvatskih novinskih fotografija iz protekle godine. Od ostalih događanja valja izdvojiti nagradnu foto rutu koja se održala u subotu, u kojoj su se sudionici imali prilike, kroz fotografiranje po različitim punktovima, natjecati za zaista vrijedne nagrade, te panel diskusiju u kojoj su važna imena u fotografiji raspravljali o aktualnim kretanjima u istoj.

undefinedMODA: Romano Decker i Dejan Kutić – Roba Winter: “Roba Winter 1”

Festival je zaključen večerom i zabavom na terasi hotela Eden, u sklopu koje su proglašeni pobjednici te su im dodijeljene nagrade – novčana nagrada u iznosu od 5000 kuna i službena nagrada ˝Kadar˝. Tu čast su, u njihovim pripadajućim kategorijama, imali: Stanko Abadžić (izdavaštvo), Ivana Hengl (arhitektura), Tom Dubravec (ljudi), Dinko Cepak (multimedija), Mladen Šarić (mrtva priroda), Petra Mrša (akt), Romano Decker i Dejan Kutić (moda), Dinko Neskusil (priroda), Petar Trinajstić (slobodna tema) i Ana Peraica (profesionalni koncept), dok je Antoniju Broniću uručena vanaktegorijska nagrada za novinsku fotografiju. Kćerka pokojnog Renca Kosinožića je u njegovo ime preuzela posebnu nagradu za životno djelo. Izložba s radovima najboljih radova s Photodays natječaja obići će sve veće gradove u Hrvatskoj, a početkom iduće godine započeti će novi natječaj za idući – četvrti po redu – Photodays festival.

undefined

ARHITEKTURA: Ivana Hengl – “Stepenice”

Finalisti i pohvaljeni

  1. ARHITEKTURA

    Fotografije podjednako interijera, eksterijera i vedutama (mostovi,
    zgrade, panorame gradova, životni prostori, urban landscape i sl.).

  2. MODA

    Modna fotografija je najčešće rezultat zajedničkog rada više
    kreativaca (art direktora, stilista, vizažista, modela…). Ova
    kategorija obuhvaća i beauty fotografije, fotografije modela i odjevnih
    predmeta, kao i fotografije ulične mode.

  3. PRIRODA

    Pejzaži (landscape), priroda (nature), zračna fotografija (aerial
    photography), podvodna fotografija (underwater photography), biljni i
    životinjski svijet, putopisne fotografije ili fotografije s putovanja
    (travelog)… 

  4. LJUDI

    Portreti, autoportreti, društveni događaji, sport… 

  5. SLOBODNA
    TEMA

    Nije zadan motiv ili tema. 

  6. AKT

    Vizija i poimanje ljudskog tijela, igra forme i svijetla, sjena i
    oblina (ženski i muški akt). 

  7. MRTVA
    PRIRODA (STIL LIFE)

    Fotografije pružaju mogućnost fotografu (više od ostalih
    fotografskih kategorija) da aranžira i na neki način dizajnira elemente
    fotografije i njihovu kompoziciju te međusobni odnos. 

  8. PUBLIKACIJE

    Fotomonografije (monograph), izložbeni katalozi (exhibition
    catalogue) i knjižice (exhibition booklet) objavljene 2009. godine
    poslane poštom uz prijavnicu.

  9. PROFESIONALNI
    KONCEPT (A CONCEPT THROUGH A SERIES OF IMAGES)


    Profesionalni koncept mora imati određenu temu i adekvatan opis.
    Riječ je o fotografijama objedinjenima u seriju, autorskom projektu. 

  10. MULTIMEDIJA

    Radovi nastali korištenjem fotografskog aparata, ali koji
    kombiniraju više tipova pojedinačnih medija, kako bi se stvorila jedna
    cjelina. Važno je prilikom prijave navesti ime i opis projekta te metode
    i tehnike rada.