Marketinškom kampanjom naziva „Zajc – kazalište za nove generacije“, Hrvatsko narodno kazalište u Rijeci krenulo je u novu sezonu koja donosi i iščekivane programe projekta Europske prijestolnice kulture. Povodom današnjeg starta sezone, koji započinje rasprodanim mjuziklom „Sunset Boulevard“ Andrewa Lloyda Webbera, kao i početkom prodaje pretplatničkih karata za nove pretplatnike, u HNK Ivana pl. Zajca predstavljeni su kazališni projekti i nova marketinška kampanja.

Konferenciji za medije prisustvovali su intendant HNK Marin Blažević, voditeljica programa razvoja publike HNK Katarina Mažuran Jurešić, kazališni šef Tehnike Alan Vukelić te pročelnik Odjela za kulturu Grada Rijeke Ivan Šarar, koji su pozvali sve koji to dosad nisu, da do kraja mjeseca nabave svoju pretplatničku kartu za nadolazeću uzbudljivu sezonu.

„Ključno pitanje kazališta u novoj sezoni ne treba biti samo sadržajno, o onomu što ćemo kroz sezonu prikazati, nego kako ćemo sebe definirati i redefinirati, kako ćemo se prepoznati kao kazalište“, rekao je intendant riječkog HNK Marin Blažević, osvrćući se na razvijanje identiteta kazališta kroz koje se svakoj njegovoj sastavnici željela postaviti osnovna identitetska odrednica, ono što ih čini posebnima u odnosu na ostale. „Hrvatska i talijanska drama tako postaju „drame s identitetom“, zatim „opera s autoritetom“ te „balet s karakterom“. Ove odrednice želimo u potpunosti afirmirati u 2020. godini i nadalje, a kampanjom „Zajc – kazalište za nove generacije“, šaljemo jasne poruke i simbole slobodne zone Rijeka“, istaknuo je Marin Blažević, dodavši kako se suvremeno kazalište mora baviti i vrijednostima, etikom, mišljenjima i edukacijom, a ne samo estetikom ili ekonomskom računicom.

Razvoj publike

Navodeći kako je razvoj publike jedna od najaktualnijih tema u suvremenoj kulturi, Blažević je naveo kako najveći izazov kazališta predstavlja privlačenje građana od 20 do 50 godina, onih koji zbog svojeg profesionalnog i obiteljskog života imaju najmanje slobodnog vremena. „Upravo toj publici je namijenjena ova marketinška kampanja u kojoj smo htjeli promovirati lica koja nisu često u prvom planu, koji čine samu osnovu institucije, a to su uglavnom ljudi koji pripadaju generaciji koju želimo privući“, zaključio je Blažević.

Katarina Mažuran Jurešić, voditeljica programa razvoja publike, predstavila je projekt Vremenska kapsula kojim se želi uspostaviti dijalog između kazališta i publike, s ciljem da ova institucija ostane relevantna i da odgovara na društvene potrebe grada i regije. „Želimo motivirati sugrađane da kroz projekt, koji je  sufinanciran od strane Ministarstva kulture, podijele svoja osobna iskustva o našem kazalištu, sjećanja, rituale, svoje početke odlaska u kazalište, osobnu povijest. Projekt našoj publici omogućuje jedan emocionalni angažman, a ovaj živi arhiv sakupljat ćemo tijekom godine te ćemo razmisliti kako ga sačuvati“, rekla je Mažuran Jurešić, navevši kako se projekt odvija u suradnji s Akademijom primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci te riječkom Maticom umirovljenika.

Predstavljeni su i ostali projekti usmjereni na razvoj publike: „Kritički glas“, u kojem publika ocjenjuje i daje kritiku prvoj reprizi u sezoni, „Glazbeni salon“ za ljubitelje opere i koncerata koji će dobiti uvid u dio priprema te razgovarati s izvođačima, te projekt „Pogled iza pozornice“ u sklopu kojeg se publici omogućuje ulazak u svlačionicu glumaca netom prije predstave.

Nova strategija

Što se tiče nastavka obnove kazališne zgrade i njenih elemenata, šef Tehnike HNK Alan Vukelić kazao je kako se obnova zbiva sukladno financijskim mogućnostima kazališta, navevši kako je završena obnova dijela sanitarnih čvorova te kako će do kraja mjeseca krenuti obnova još dva WC-a. Zgrada će dobiti i dva WC-a za osobe s invaliditetom, na prvom katu i mezaninu, a najavljene su i implementacije novog sustava grijanja i hlađenja, novog razglasa, obnova dijela namještaja i stolica, kao i postepeno uvođenje LED rasvjete.

Osvrnuvši se na strategiju riječkog HNK, koja bi trebala biti završena do kraja godine, gradski pročelnik za kulturu Ivan Šarar naveo je kako se ovim dokumentom želi promisliti ideja o tome što je HNK, koji si ne može priuštiti da postane konzervativno kazalište, s arhaičnim pogledom zajednice na njegovu funkciju. Šarar je ustvrdio i kako je riječki projekt Europske prijestolnice kulture već ostvario jedan uspjeh, inkorporiravši gradske ustanove u kulturi kao one koje čine srž projekta, a ne predstavljaju njegovu kompeticiju, što je prema riječima pročelnika greška koju su počinili neki od prijašnjih EPK gradova, poremetivši postojeći kulturni ekosustav u gradu.

„Veseli me predstava „Vježbanje života“, mislim da je pravo vrijeme da se ponovno postavi na pozornicu jer Rijeka je devedesetih bila potpuno drugačiji grad nego što je to sad, i drago mi je da se HNK to usudio pa čak i pod cijenu neuspjeha, ovaj potez je bitan za transformaciju grada i za njegovo preispitivanje, kao i propitivanje o tome što taj Fabriov tekst znači u 2020. godini“, rekao je pročelnik Šarar.

Brojna gostovanja

Govoreći o želji da „Zajc“ proširi svoj utjecaj i prepoznatljivost izvan Rijeke i regije, intendant Blažević spomenuo je neka od brojnih gostovanja koje će ovdašnji ansambli izvoditi po Europi u narednih 12 mjeseci. Među predstavama izdvojeni su mjuzikl „Sunset Boulevard“ koji će Hrvatska drama izvesti u „Vatroslavu Lisinkom“ u Zagrebu ovog tjedna, kao i izvedba Mahlerove Druge simfonije u Lisinskom u travnju iduće godine, zajednički projekt riječke Opere i orkestra i zbora HRT-a koji nakon toga dolazi u Rijeku u sklopu programa Europske prijestolnice kulture. Riječka opera u idućoj će godini gostovati i na Savonlinna opera festivalu u Finskoj, a Balet će uz dva gostovanja u Njemačkoj, sudjelovati i na Beogradskom festivalu igre. Talijanska drama, uz brojne izvedbe u Istri i Sloveniji, do kraja ove godine izvest će čak četiri predstave u Italiji, uz najavljena gostovanja i u 2020. godini.

Više o programu, predstavama i koncertima u novoj kazališnoj sezoni u HNK Ivana pl. Zajca možete saznati u najavnom članku, a o pretplatama, rasporedu i svim ostalim informacijama možete saznati na web stranicama kazališta.