Foto: Google maps

Za potrebe Projekta je dodijeljeno 35.5 milijuna eura (oko
267 milijuna kuna) i sa 85 posto se sufinancira sredstvima Europske unije iz
Instrumenta za povezivanje Europe (Connecting Europe Facility – CEF).

Partneri u projektu su Lučka uprava Rijeka kao koordinator i
HŽ Infrastruktura d.o.o. kao korisnik, a izvođač radova je zajednica
ponuditelja Kolektor Koling d.o.o. i Euro-asfalt d.o.o.

Zahvat obuhvaća rekonstrukciju željezničkog kolodvora
Rijeka-Brajdica, izgradnju novog izvlačnjaka u tunelu Sušak i izgradnju
intermodalnog terminala na kontejnerskom terminalu Brajdica, a rok za izvršenje
ugovora o izvođenju radova iznosi 24 mjeseca 
od datuma početka izvršenja ugovora.

Radovi će imati utjecaj na promet u sljedeća tri gradska
područja:

1. Intenziviranje
željezničkog prometa u centru grada – Riva i Ulica Ivana Zajca

Početkom radova na željezničkom kolodvoru Brajdica, a
naročito zatvaranjem tunela Sušak radi izvođenja radova za njegovo proširenje,
cjelokupan teretni željeznički promet kroz tunel Sušak s kolodvora Brajdica bit
će preusmjeren kroz centar grada. Pripremni radovi za privremenu regulaciju
prometa počinju u četvrtak, 2. kolovoza 2018. godine, a privremena regulacija
stupa na snagu u ponedjeljak, 6. kolovoza 2018. godine i bit će na snazi do
završetka projekta, odnosno do sredine 2020. godine.

Zbog radova, teretni željeznički promet će se privremeno
odvijati između glavnog kolodvora Rijeka i kolodvora Brajdica, odnosno od
izlaska iz glavnog kolodvora Rijeka obalom uzduž Ulice Ivana Zajca do ulaska u
kolodvor Brajdica. U Ulici Ivana Zajca biti će postavljena zaštitna ograda uz
prugu, a autobusna stanica kod Kazališta se premješta u Ribarsku ulicu. Najveći
dio prijevoza obavljat će se od 17,00 do 5,00 sati, te od 9,00 do 14,00 sati. U
terminima od 6,00 do 9,00 sati i od 14,00 do 17,00 sati nije predviđeno
prometovanje manevarskih vlakova između dvaju kolodvora.

Za vrijeme izvođenja radova u projektu, tijekom prijevoza
tereta između glavnog kolodvora Rijeka i kolodvora Brajdica cestovni promet u
ulici Riva i Ulici I. Zajca, te Brajdica će se odvijati bez promjena kao i do
sada, uz određena ograničenja u Ulici I. Zajca i u zonama križanja: križanje
ulica Riva – Riva boduli – Ulica I. Henckea (K1); križanje ulica I. Zajca –
Wenzelova ulica  – Ribarska ulica (K2);
križanje Brajdica – ulica Delta (K3) i križanje ulica Brajdica – Šetalište A.K.
Miošića (K4).

Također, za povećanje protočnosti vozila ovim dijelom grada,
krajnja lijeva traka u Ulici Ivan Zajca, dosadašnje bočno parkiralište, će se
osloboditi za odvijanje prometa.

U cilju osiguranja slobodnog koridora za prometovanje
vlakova kroz 24 sata, nadležne službe će pojačano nadzirati koridor
prometovanja te preventivno djelovati uklanjanjem nepropisno parkiranih ili
zaustavljenih vozila, ili vozila koja će sprečavati neometan prolazak vlaka.  

2. Privremeno
izmještanje (devijacija) u ulici Šetalište XIII. divizije

Zbog rekonstrukcije ulaza u željeznički tunel Sušak koji se
nalazi na Pećinama, doći će do preregulacije prometa u ulici Šetalište XIII.
divizije, u kojoj će se izgraditi privremena nova trasa prometa dužine od 90 m
koja počinje kod parka August Cesarec u blizini Osnovne škole Pećine i završava
u ravnini Stuba Malika Tintilinića. Za vrijeme ovih radova, najprije će se sav
promet u ulici Šetalište XIII. divizije usmjeriti na južni (desni) prometni
trak. Na sjevernom (lijevom) traku izvodit će se radovi. Ograničenje brzine bit
će 30 km/h. Nova privremena trasa bit će izgrađena do rujna, a promet će na nju
biti usmjeren u drugoj polovici rujna ove godine.

Za vrijeme trajanja radova na izgradnji nove trase, iz ulice
Šetališta XIII divizije neće se moći prići Osnovnoj školi Pećine, već će joj se
prilaziti Stubama Malika Tintilinića (iz Ulice Janka Polića Kamova).
Omladinskom hostelu će se moći prići iz ulice Šetališta XIII divizije, ali uz
dodatno osiguranje i privremeni pješački prijelaz.

Postojeće autobusno stajalište Pećine bit će izmješteno na
novu lokaciju ispred zgrade u ulici Šetalište XIII. divizije 30, što je
udaljeno do 35 m od privremenog pješačkog prijelaza.

3. Utjecaj
prometnih priključaka na gradilište

Zbog izvođenja radova na kontejnerskom terminalu Brajdica i
željezničkom kolodvoru Rijeka-Brajdica biti će pojačan promet kamiona i drugih
vozila na prilaznim prometnicama. Intenzitet korištenja pojedinih prilaza
ovisit će o dinamici izvođenja radova. Izvođač može povremeno pojedine prilaze
i zatvoriti, ali privremena prometna signalizacija će ostati cijelo vrijeme
tijekom izvođenja radova u projektu.

Građane i sve sudionike u prometu molimo za razumijevanje i
pojačan oprez te skrećemo pažnju da pozorno prate i poštuju prometnu
signalizaciju.

Više informacija o regulaciji prometa, o projektu i njegovoj
važnosti za lokalnu zajednicu i nacionalno gospodarstvo u cijelosti, te o
tijeku radova u projektu biti će dostupne na službenoj stranici projekta i
mrežnim stranicama Lučke uprave Rijeka i HŽ Infrastrukture d.o.o.